Dag 3 Barcelos - Casa Fernanda / Kids on tour - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu Dag 3 Barcelos - Casa Fernanda / Kids on tour - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 3 Barcelos - Casa Fernanda / Kids on tour

Blijf op de hoogte en volg Pim

05 Juni 2016 | Portugal, Vitorino dos Piães

Hoezo nooit te oud om te l... ehh lopen?

Barcelos is uitgestorven op wat straatvegers na. Niet zo gek natuurlijk om 07:00 uur op zondagochtend en na een feestavond. Cafeetje naast hotel is ook nog dicht. We kwamen van rechts dus linksaf.

En ja hoor toch bakkertje open. Heeft ook koffie dus weer zo'n ontbijtje, alleen hier begint het na verloop van tijd vol te stromen met peregrinos. Weer € 10,- voor een ontbijt en broodjes mee, gewoon goedkoop hier.

Na Barcelos dienen zich de eerste heuvels aan. Goed te doen maar wel langdurig heuvel op. Op een gegeven moment staan we op een pleintje even van het uitzicht te genieten en wie loopt pleintje op?

Lilly... hùh, jij moet toch al veel verder zijn?! "Dese ochent niet zo snel geda, nu raccie naar Ponte Lima. Al veel mens ingehaal, moet om 18:00 uur Skype doe met huissie".

Fotootje en ze gaat door op d'r roze New Balance hardloopschoenen. Met een meer dan stevig tempo wordt ze snel kleiner... ze gaat hethalen, "gene probleem"!

Net als we ook weer verder willen komt er een vader met twee kleine kinderen het pleintje op. Het is zondag dus geen school maar wel rugzakjes en vader ook. Het zal toch niet...? Jawel dus!

Het is vader Patric met zoon Frederic van 8 en dochter Isabelle van 6!
Moeder loopt de Francés en zij Porto. Ze lopen 15-20 km per dag en je zou bijna denken, dit is kindermishandeling maar de kids hebben gewoon plezier! Even dollen met en foto van de allerjongste Caminho lopers ooit en we gaan nu zelf ook weer verder.

En dan eindelijk Casa do Rio. Hoezo? Je komt de bordjes elke dag een keer of 10 tegen en dan nu de laatste. Ziet er zeker fraai uit, je zou bijna gaan kijken. Nee, we hebben gereserveerd (met dank aan Pedro!) bij Casa Fernanda. Eens kijken of dat aan de uitermate positieve recensies kan voldoen.

Het TUI gevoel leek uit Barcelos nog even aan te houden maar was al snel helemaal verdwenen. Waar ze zijn gebleven, geen idee.

We komen om 14:30 al bij Casa Fernanda aan. De eerste indruk is meteen prima, het ziet er super uit. Fernanda is even weg, maar er zitten al meer mensen in de tuin. Fernanda komt opdagen en barst van de energie, bedden, drinken, wasmachine.
Gelukkig hadden we gereserveerd want er komen er veel langs waarvoor er helaas geen plaats meer is. Maar ze worden niet zonde rmeer weggestuurd, even rusten en wat te drinken.

En wie hebben we daar... de Franse vader met z'n twee kids! Nog steeds vrolijk lachend en spellend en blijken Frans/Duits, nou spreekt papa ook prima Engels maar de kinderen gaat prima in het Duits.

Fernanda heeft geen plaats meer, maar ze mogen blijven, gewoon in haar eigen huis... maar hij wil niet. Willen ze eten dan? Nee, ze hebben alles bij zich (in die paar kleine rugzakjes?!) en gaan nog wat verder en (dit is wel een beetje vreemd) slapen onder de sterrenhemel. Ze gaan weer en de kinderen huppelen vrolijk spelend mee en dat zonder Playstation... heel apart.

Fernanda en haar man hebben gewoon een hobby. Hij maakt in de buitenkeuken vishapjes en later maken ze samen het avondeten wat we aan hun eigen lange keukentafel opeten. Meer dan prima, salade, rijst, vlees, kip, wijn (eigen), water en port na (en nog allerlei eigen brouwsels, zeg maar brandbaar als BP Ulitimate... dat werk). Waanzinnig hoe deze mensen voor peregrinos zorgen en dat in hun eigen huis!

Slapen doen we trouwens met 10 in een mooi groot tuinhuis met twee keurige badkamers met voor Harry een wel heel speciale plek... een bed in een buitenslaapkamer! Ga het morgen wel horen of hij lekker geslapen heeft?!

Morgen trouwens wel een dikke etappe... circa 32 km met naar het schijnt een klim naar Ponte da Lima. Zien het wel... kamertje alvast gereserveerd. 2 pers. natuurlijk weer (-;

• 06 Juni 2016 - 07:30

D@k:

Olla Pim

Typisch gevalletje van jong geleerd oud gedaan ofzo
    Verder krijg ik ook al weer zin een tochtje

• 06 Juni 2016 - 07:44

Ruud:

Wauw wat een avontuur erg leuk om te lezen!
    Succes met de 32km van vandaag ;)

• 06 Juni 2016 - 07:55

Jeroen:

Ga vanavond 10 km lopen (avondvierdaagse) zal ik ook wat meemaken?
    Leuk Pim en H. geniet van dit avontuur.

• 06 Juni 2016 - 08:41

Yvon:

War leuk dat het tot nu toe goed gaat, en wat kun je leuk schrijven Pim.

• 06 Juni 2016 - 10:42

Jaap:

Lopen is een challenge maar al die praatjes met lotgenoten onderweg ?!

• 06 Juni 2016 - 19:01

Laura:

Ik vraag mij nu sterk af of jij je roeping niet heb gemist....en owjah,
    'De meisjes' zien een uitdaging nu...ipv shoppen in Maastricht.. hahah

• 06 Juni 2016 - 22:12

Marianne: