Dag 12 Vilaserio - Logoso / Waterval - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Pim - WaarBenJij.nu Dag 12 Vilaserio - Logoso / Waterval - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 12 Vilaserio - Logoso / Waterval

Door: Logoso, Spanje

Blijf op de hoogte en volg Pim

15 Juni 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Oh ja dat was ik gisteren vergeten... het record is gebroken. Er kruipt een grappig klein meisje rond, het is Maya en ze is tijdens de Camiño del Norte 1 jaar geworden. Wederom een Duits stel, schijnbaar populair daar om baby's en kleine kinderen mee te sjouwen op wandelvakantie, ehhh Camiño.

De Albergue van gisteren was inderdaad uiteindelijk gewoon vol... en wat een ellende is dat weer. Eindeloos door elkaar heen kakelende Spanjaarden, een Amerikaans gezin van 4p dat nog even om 22:00 binnenkomt, veel te weinig ruimte voor je (natte!) spullen, keurig maar beperkt sanitair voor 16 mensen (op deze verdieping) en dan 's morgens begint het hele ritueel weer opnieuw als iedereen weer moet inpakken. Kortom... morgen in Logoso (vandaag dus) is de allerlaatste keer ooit, dat ik in Albergue ga overnachten!

Bij het ontbijt ziet Harry een soort hotel reclameboekje liggen en ja hoor in Logoso is wél een pension, wat dus niet in de routeboekjes staat. Meteen bellen en wederom een 2p met baño gereserveerd (-; en voor de kosten hoef je het ook niet te laten, Albergue € 12,50 pp, pension € 20,-. Gisteren was dus al de allerlaatste keer ooit (((-;

Nou zullen er vast mensen zeggen dat die Albergues (herbergen) bij het echte Camiño gevoel horen, dat je daar juist de mensen ontmoet uit alle windstreken... ja vast en deels zeker waar en als dat één van je drijfveren is om een Camiño te doen, zeker doen maar onderweg bij ontbijt/lunch terrasjes en avondeten kom je ook zat mensen tegen.

Dan de route van vandaag, 25 km naar Logoso, een gehucht met zo blijkt meerdere Albergue/restaurant/pensions maar daarover zo meer...

De route is vandaag erg mooi. Je zit inmiddels best hoog waardoor mooie vergezichten over groene heuvels, een stuwmeer en overal waar je kijkt grote windmolens op de toppen. De route gaat vandaag lekker veel over verhard (vind ik fijn) maar toch over rustige weggetjes met af en toe een auto of een tractor. Het was alleen echt een fijne dag geweest als het niet wederom zo langdurig en soms belachelijk hard had geregend (...). Af en toe breekt de zon door en is het meteen heerlijk, alleen de donkere wolken winnen het telkens weer. Regen, wind, koud... helaas weer niet leuk, kan er niet meer van maken )-;

In loop op de route langs een reclamebord en dan snap ik er niets meer van. Albergue/restaurant/pension O Logoso / A Pedra?! met dezelfde telefoonnummers die ik heb gebruikt om de Albergue O Logoso te reserveren, het pension A Pedra te reserveren en de Albergue O Logoso te annuleren (wel zo netjes), toch maar even checken (bellen) of dat goed gaat... Je loopt op de route tegen de Albergue O Logoso aan en naar rechts een huis met Pension A Pedra op de gevel. Als ik aanbel niets, dan maar even vragen in de Albergue/bar. Geregeld, ze loopt even mee en inderdaad (wederom) een keurige 2p met badkamer. Lig ik na de douche net even op bed bij te komen en te genieten van de rust van een eigen kamer, belt Harry... waar zit je? Nou hier, in pension A Pedra. Blijkt dat Harry ook in de Albergue is aangekomen maar dat de eigenaar (waarschijnlijk van het hele dorp) hem in z'n eigen auto naar pension A Pedra brengt, de andere A Pedra. Ik ben al geïnstalleerd en de uitermate aardige Frans sprekende eigenaar snapt de verwarring en brengt Harry daarom in een oude Kangoo (natte Harry in de luxe auto op de heenweg was niet zo'n goed idee...) naar pension A Pedra maar dan de A Pedra waar ik zit (zal wel een logica achter zitten...?!)

Die Amerikanen zijn een apart stel... moeder regelt alles en weet precies wat goed is voor de twee zonen en vader. Je ziet tijdens het ontbijt dat die kids en zeker de oudste van een jaar of 17 er helemaal klaar mee is. Harry komt ze onderweg nog tegen en die oudste is ontploft, moeder snapt er niets van, is ook boos en gaat alleen lopen.

Wat hoor ik binnen komen?! Amerikanen... luidruchtig als altijd en ze hebben ook dit pension uitgekozen. De jongens gaan alleen wel in de Albergue slapen, dat hebben ze er zeker voor over om bij terror-mum weg te komen. Ik denk dat pa dat eigenlijk ook het liefste zou doen...

Morgen de allerlaatste etappe naar Finisterre, het westelijkste puntje van Spanje. Ik hoop wederom dat het droog wordt en misschien een zonnetje, de voorspelling is helaas nog slechter dan vandaag maar de weermannen hebben het wel vaker mis, toch?

• 15 Juni 2016 - 19:14

Marianne:

Jammer van de regen Pim.
    Hoop dat het morgen mooi droog blijft.

• 16 Juni 2016 - 08:29

Laura:

He Pim jammer dat het steeds regent maar het uitzicht maakt denk ik veel goed.