Dag 14 Finisterre - Cabo de Finisterre / 0,000 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Pim - WaarBenJij.nu Dag 14 Finisterre - Cabo de Finisterre / 0,000 km - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 14 Finisterre - Cabo de Finisterre / 0,000 km

Blijf op de hoogte en volg Pim

17 Juni 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Ik kon het niet laten en ben vanochtend toch nog even naar het echte eindpunt van de Camiño de Finisterre, op de Cabo de Finisterre, gelopen. 3 km en als je een beetje flink doorloopt, iets meer dan een half uurtje. Je bent op het uiterste westelijke puntje van Spanje en daar staat dan ook het 0,000 km Camiño paaltje (-;

Verder staat er op het puntje een vuurtoren en het O Semoforo hotel dat ik eerder nog had geprobeerd te boeken. Nu snap ik waarom dat niet ging... is gesloten en de dame van ons hotel zei dat het recentelijk gesloten is i.v.m. financiële problemen. Ben ik even blij dat ik niet kon boeken, het Hotel Mar do Finisterre welke ik nu had gekozen was helemaal perfect. Helemaal fris en nieuw ingericht, grote kamer, uitzicht op zee en een perfect ontbijtbuffet(je).

Op de weg naar boven zag ik het Mercedes V busje die voor het hotel stond. Ik dacht al, zou mooi zijn als ik even mee terug kan rijden. Na mijn rondje Cabo de Finisterre en een foto van het 0,0 paaltje zie ik het busje aanstalten maken om te vertrekken en ik loop er snel heen... raampje omlaag maar dat zijn dus geen mensen van het hotel, maar ik mag wel mee terug rijden. Het zijn twee Zwitserse echtparen in een gehuurd Mercedes busje die een rondje Galicië doen met de auto.

Dan met de bus terug naar Santiago. Ik had 2-3 uur verwacht, maar het bleek een snelbus, eigenlijk touringcar die je in 1,5 uur over prima wegen terugbrengt naar Santiago. Die twee Primatourtjes waren achteraf niet nodig, maar je valt er wel lekker van in slaap (((-;

Eenmaal aangekomen in Santiago moeten weä vanuit het busstation nog teruglopen naar het centrum voor de laatste overnachting. Het busstation ligt een beetje NO in de stad. Er lopen daar veel pelgrims die over de Camiño de Francés of del Norte naar Santiago lopen. Deze route naar het plein is veel leuker dan de ZW route die wij van de Camiño Portugués hadden. Je valt niet van het ene op het andere moment in het toeristisch centrum, maar je loopt met pelgrims door leuke, maar niet toeristisch straten... en je loopt via een poort het plein op, dit voelt veel beter.

Ik kijk er nu op de één of andere manier ook anders tegenaan. Er lopen hier natuurlijk mensen die 100 km hebben gelopen, maar er zitten ook mensen uit alle windstreken, zoals NW Europa (Nederland?) tussen die maanden onderweg zijn geweest en er lopend of fietsend misschien wel 3.000 km op hebben zitten! Je probeert ze te spotten, maar dat is toch lastig.

Het laatste hotel, PR 25 de Julio is eigenlijk een hotel-letje met 6 kamers en ligt in centrum op een steenworp van de Catedral. Weer prima, alleen het ontbijt gaan we niet halen... 06:30 staat (als het goed is) de taxi naar het vliegveld voor...

En hiermee is het dan wel klaar! Nogmaals bedankt voor jullie reacties en tot ziens...

  • 17 Juni 2016 - 22:57

    Marianne:

    Top hoor!
    Goede vlucht naar huis.
    En ik zal jou leuke vehalen gaan missen.

  • 18 Juni 2016 - 13:57

    Paul:

    Ontzettend leuk geweest om te lezen Pim ,chapeou

  • 18 Juni 2016 - 14:44

    Yvonne:

    Wat een leuk reisverslag Pim en goed volbracht wij zijn trots op je,
    we zien je toch ook graag weer thuis.

  • 26 Juni 2016 - 10:46

    Henk B:

    Diepe bewondering. Zonder twijfel worden foto's / mogelijk films gemaakt!!!!????

    Kijk uit naar datum en plaats voor "Bekijken".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 9072

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 18 Juni 2016

Caminho de Portugués

Landen bezocht: