Dag 03 (16) Valada - Santarém / No Comment - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu Dag 03 (16) Valada - Santarém / No Comment - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 03 (16) Valada - Santarém / No Comment

Blijf op de hoogte en volg Pim

07 Juni 2019 | Portugal, Santarém

Tsja wat zal ik zeggen...

De route is na Azambuja gelukkig wel veel fraaier. Geen industrie en langs denderende treinen meer gezien. Door de landerijen met veel wijngaarden. Maar de weg naar Santorém is eigenlijk één lange vrijwel rechte weg naar het noorden langs de Rio Tejo (die kennen Taag) en dat is best saaaai.

Ook wel weer lekker, je weet waar je aan toe bent en halverwege zie je Santorém al liggen, je hebt een doel. Waar ik minder blij mee ben is dat de stad duidelijk op een heel behoorlijke berg lijkt te liggen. Vandaag was beperkt met 21,5 km, maar als je die nog hebt aan het einde van een 30 wordt je niet blij. Het blijkt inderdaad een behoorlijke klim naar de stad.

Voor 13:00 uur binnen... voetjes onder koud water en verder op de Birkenstocks. Niet lachen... de meeste van jullie hebben ze ook en dan zelfs voor in en om het huis. Dan ga ik weer lachen...

Verder natuurlijk geen enkele Pergrino gezien onderweg. Er zijn er vast wel ergens een paar, maar dan moet je overnachten in een Albergue... dan is het middel erger dan de kwaal.

Sowieso onderweg nauwelijks iemand gezien anders dan een mevrouw waarbij de sleutel niet (meer? ) past op een voordeur, 10 honden die uit het niets een weiland bewaken (loopt het hek voldoende door?) en een oud omaatje dat vraagt, koffie? (misschien wel moeten doen voor het verhaal?)

Morgen weer een 30 naar Golegã... Booking staat alvast, dus ik ga uit van 30 en niet meer!

• 07 Juni 2019 - 19:12

Marianne:

Haha Pim op Birkenstocks. Nee ik heb ze echt niet hoor!!
    Maar als ze lekker voor de voetjes zijn is dat toch heerlijk

• 08 Juni 2019 - 04:19

Jolanda:

Saai maar even goed leuk om te lezen. Heerlijk op slippers ;)

• 08 Juni 2019 - 04:35

Yvon:

Die Pim, op Birkenslippers maar het gaat goed zo te lezen,hou vol waarschijnlijk heb je beter weer dan in Zandvoort het lijkt wel herfst hier.
    Groet van ons Theo en Yvon.

• 08 Juni 2019 - 05:20

Harry:

Wel leuk dat je vandaag naar een collega loopt! Heb je in ieder geval een aanspreekpunt. Volgende keer wel koffie drinken bij vrouwtje. Altijd leuk en mooie verhalen en vooral wijsheid. Je hebt lekker weer daar en enjoy!

• 08 Juni 2019 - 06:03

Joost:

Ik heb ze ook niet maar sterkte en hopelijk snel mooie routes

• 08 Juni 2019 - 06:36

Paul Sepp :