Dag 05 (18) Golegã - Tomar / Slowmotion - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu Dag 05 (18) Golegã - Tomar / Slowmotion - Reisverslag uit Tomar, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 05 (18) Golegã - Tomar / Slowmotion

Blijf op de hoogte en volg Pim

09 Juni 2019 | Portugal, Tomar

Ik moet erop letten... tempo 4,5 is prima. Dus geen 5.5 of zelfs 6,5! Ik ga altijd vanzelf harder lopen, zeker als het eind (voor mijn gevoel niet snel genoeg) dichterbij komt. Eind van de dag na 30 toch naar de kl.... maar minder erg dan na een eindsprint van tegen de 7. Ik denk dat het kwartje doorgerold is (vandaag was 31,1).

Gewoon hardop tegen mezelf zeggen. De collega's weten dat ik dat de hele dag doe dus dat lukt wel (((-;

Wat is dat? Ergens een groot bijennest? Nee Vespa, Vespa, Vespa... ik denk zeker meer dan 100. Leuk.

Is het vandaag Dag van de 2-Takt of zo? Een hele collone oude Zündapp's en Kreidler's. Oh wacht even Pinksteren, natuurlijk echt een dag voor dit soort evenementen.

Na een lang stuk onverhard en zo later blijkt nog veel langer stuk sta je opeens voor een keurig geasfalteerd 2-baans auto viaduct over de snelweg. Waar potjes Europeese subsidie toch al niet goed voor zijn (cynisch). Dit viaduct is aan beide zijde alleen te bereiken na km's ploeteren met een echt 4x4, categorie Landrover Defender

Wonderbaarlijk...

De route was goed vandaag 50/50 asfalt (ahhh lekker) maar met een paar venijnige klimmetjes vlak voor Tomar. Nou gaat dat best wel maar je moet ook weer naar beneden en dat loopt bijzonder naar met balhoofd problemen onder de voetjes. Brierley ik neem je die 45 van dag 1 nog steeds kwalijk. Not Funny!

Nu in Tomar. Meer dan prima luxe hotel en ik heb het geeneens zelf uitgezocht (had gekund (-; ). Ik werd gisteren gebeld door een +44 nummer, telefoon schreef erbij Londen. Londen?! En nog een keer... Hallo Booking.com... Thomar Story Guest House heeft je overbooked, maar ze hebben een alternatief geregeld. Tomar Boutique Hotel, ehhh ja ok. Nou zeker ok. Zag die Thomar Story er leuk uit, dit is zonder meer vergelijkbaar (-;

Tomar, een historisch stadje met kasteel van de Tempeliers... nou dat is het dan ook wel, een kasteel, verder niets historisch aan maar krioelt er wel van de toeristen, categorie "busreis achterland Portugal" of zo en dan morgen naar Fátima zeker.

De Caminho route splitste zich vandaag ook. Blauwe pijl naar Fátima naar het westen en Gele pijl naar Santiago naar het noorden.

Even stukje cultuurhistorische informatie (bij geen interesse scroll door): Fátima is een rooms-katholiek bedevaartsoord sinds de 6-voudige verschijning van Onze-Lieve-Vrouwe-van-Fátima (Maria) aan drie herderskinderen in 1917. Er is een enorme kerk gebouw voor Maria en omdat het ook weer niet helemaal te verklaren is zijn er ook talloze NGC/BBC/Etc documentaires aan gewijd.

Had ik het verhaal van Santiago vorige keer al eens verteld? De apostel Jacobus... ok dan, komt nog wel een keer.

Morgen nog een 30+... dan nog twee, maar daarna wordt het even wat normaler. Kijk er nu al naar uit...

• 10 Juni 2019 - 04:39

Jolanda:

Fijn dat er toch nog iets te beleven valt onderweg. Sterkte met de voeten.

• 10 Juni 2019 - 08:30

VYvon:

En weer een super leuk verhaal wij genieten van je schrijftalent Pim.
    Veel plezier.