Dag 6 Tui - Mos (Redondela) / 2×16=32 - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Pim - WaarBenJij.nu Dag 6 Tui - Mos (Redondela) / 2×16=32 - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 6 Tui - Mos (Redondela) / 2×16=32

Blijf op de hoogte en volg Pim

08 Juni 2016 | Spanje, Vigo

We gaan vanuit Tui onderweg voor alweer de 6e etappe (10 naar Santiago), door het stadje langs de Iglesia. Ik mis een pijl, maar dat heb je op de één of andere manier snel door en zeker bij de volgende splitsing van wegen en dat is in het centrum natuurlijk heel snel. Ik ga terug, zie de pijl, overduidelijk, ik moet gewoon beter opletten want gisteren had ik dat ook al twee keer (met zeer geringe km schade overigens). Harry in geen velden of wegen meer te bekennen. Maakt niet uit, want door het tempoverschil lopen we, eigenlijk al sinds dag 2, toch allebei onze eigen loop. Is helemaal niet erg, want je moet je eigen tempo bepalen. Ik ga soms gewoon te hard, dus vandaag rustiger gelopen, maar dan nog... Si somos son con les dos, mi amigo no esta aqui.

De route is in España, behalve met de gele pijlen, ook gemarkeerd met de kenmerkende tegeltjes met Jacobs schelp. Wel even opletten, want de "zonnestraaltjes' wijzen naar Santiago en dat is voor mijn gevoel precies verkeerd om... ze komen samen in Santiago, maar als je zo redeneert loop je terug naar Tui (((-;

Na Tui gaat de route een lang stuk langs een brede N weg. De weg heeft gelukkig wel een brede vluchtstrook, want op een 80/100 km weg lopen is niet fijn. Het is wel een mooie weg door bosgebied en er is weinig verkeer dus het is niet zo erg.

Na enige tijd gaat de route van de weg af en het bos in. Er loopt een groep Spaanse dames die allen behalve één van de "maandagmorgen 09:00 uur Nordic Walk Club" zijn. Wandelstok ok, maar dat stomme getik van die Nordic Walk stokken is (lees: vind ik) super irritant. Harry heeft ook een Leki wandelstok (je weet wel van de skistokken), maar die hoor je niet, dat is een goede constructie en een rubber afrol voetje! Of is dat Nordic Walk getikt soms bewust voor het loopritme of zo?!

De route gaat bij Porruña voor een lang recht stuk over het industriegebied en industrie heb ze daar! Er dienen zich echter (officiële) bordjes aan met een alternatieve nieuwe route om de industrie heen. En daar ben je dan mee bezig, hoe ga ik dat vinden, fotootje gemaakt van het bordje. Verderop nog zo'n bordje maar met een meeneem kaartje. Handig, maar dan nog steeds waar is die splitsing? Nou gewoon hier, het staat overduidelijk "Tour de France" stijl met gele verf op de grond gekalkt, Forest - Industrial. De Avondvierdaagse zit er hier al weer op trouwens (((-; vandaag nog 15 to go naar de Albergue Santa Baia in Mos.

Deze route is prima, door bos en achterland pas bij stad Porruña loop je langs de achterzijde van wat industrie... en inderdaad dat is nog minder fraai dan de voorkant.
Porruña is gewoon een groezelige industriestad met een spoorlijn dwars door het centrum.

Na Porruña wordt het beter, maar dan toch weer langs een halve snelweg ZONDER vluchtstrook... en een 30 tons truck op een meter is gewoon eigenlijk levensgevaarlijk.
Het is gelukkig maar een heel klein stukje waarna de route weer afbuigt het achterland in. Het is dan nog een km of 5 naar de Albergue.

Tsja en dan die Albergue. Aanmelden in het cafeetje aan de overkant. Hé, daar is mijn SA vriendin weer samen met Arcadio, tussenstop op weg naar Redondela. Arcadio is een Spanjaard van Tenerife heeft een enorme wilde bos grijs haar en een nog grotere baard (zo een waar een klimaapje in kan wonen) en is een bijzondere verschijning. De Roze New Balance gaan weer aan, Arcadio steekt z'n paraplu op en vervolgens achter zijn rug tussen de rugzak en daar gaan ze weer... (foto noodzakelijk, want het is niet uit leggen hoe dat eruit ziet). Gezien het tijdstip hadden we dat ook best kunnen doen. Dat wordt morgen in één keer, via Redondela naar Pontevedra.

Oh ja, ik dwaal af... ok, even snel dan. 16 stapelbedden = 32 personen, badkamer op campingniveau, de liefhebbers weten genoeg, trespa wandjes op pootjes, één druknop voor water (koud?! nee toch! nee, warm komt er aan) en een roestvaststalen trogje als wastafel alles zeiknat. Gelukkig is de douchestraal vol en warm. Snel douchen voordat de hele, zeg 16 heren dat ook willen doen! Alle bedjes begane grond zijn al bezet, ik slaap boven "ben je naam even kwijt" uit 's Hertogenbosch. En waar laat ik mijn spullen, nou gewoon op bed of IN de zak. De moraal van dit verhaal...? Voor morgen Ho(s)tel La Peregrino in Pontevedra geboekt. € 22,- pp incl. ontbijt. Booking.com is fantastisch (nooit aan gedacht, dank je MHU voor de tip).

En dan nog even lachen? Ik doe hier dagelijks even een wasje (((-;
Moet echt, want je hebt beperkt kleding bij je en je bent drijfnat na een dag lopen bij 25 °C. En dan bewijzen de echte outdoor shirts en broeken zich helemaal, supersnel weer droog. Alleen de sokken niet, maar die hang je dan gewoon de hele dag te drogen aan de wandelende waslijn.

Morgen etappe 7 naar Pontevedra, met geloof ik wel een leuk oud centrum.

• 08 Juni 2016 - 20:47

Esther:

Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat, en veel dingen van herkenning. Lijkt wel al drukker dan 2weken geleden? (Kwam hier terecht via Martine) Succes nog, groetjes van Esther

• 08 Juni 2016 - 22:35

Paul:

Wederom leuk om te lezen ,dus volgend jaar vanuit zandvoort beginnen

• 08 Juni 2016 - 23:08

Peta:

Was weer leuk om je verslag te lezen. Geweldig wat je meemaakt. Vooral de snelwegen. Succes morgen.

• 09 Juni 2016 - 07:49

Ruud:

Goed bezig Pim, blijft erg leuk om te lezen.. ga zo door!

• 09 Juni 2016 - 18:57

Yvon:

Tjonge wat schrijf je toch leuk en spannend Pim super leuk.