Dag 00 Schiphol Amsterdam - Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu Dag 00 Schiphol Amsterdam - Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 00 Schiphol Amsterdam - Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Pim

04 Juni 2019 | Portugal, Lissabon

En daar gaan we dan voor de Caminho Portugues deel 1.

1? 2 bedoel je... nee 1

2016 was toch 1? Nee, dat was 2 dus dit is 1. Net als Star Wars... deel 1 komt na deel 7 of zo.

Vorige keer was Porto - Santiago - Finesterre. Ik heb gesmokkeld en ben toen halverwege, in Porto begonnen. De Caminho Portugues begint echter in Lissabon voor een dikke 650 km, maar dat wordt te gek (-; Ik hoor sommige al denken... nee 370 km is normaal (((-;

Deel 1, dus Lissabon - Porto. Santiago gaan we deze keer niet zien. We is overigens, ik en mezelf.

Ik ben benieuwd hoe druk (lees stil) deze route met "Peregrinos" is. Het overgrote aantal begint "de Portugues" in Porto en hoe dichter je bij Santiago komt, hoe drukker het wordt met vooral Portugesen en Spanjaarden. Maar dat heb je vorige keer kunnen lezen. Dat betekent omgekeerd evenredig dat hoe verder je van Santiago af zit... nou ja vul zelf maar in.

De verzoekjes "ga je weer schrijven" waren er al weer... we gaan het zien of er dagelijks wat te vertellen is.

Om maar weer even die film metafoor erbij te halen. Neem The Matrix. Deel 1 heeft een fantastisch plot, Deel 2 is wel aardig, maar niet zo bijster bijzonder en Deel 3 is ronduit bagger en een complete desillisie. Ik hoop dat dit vergelijk hier niet op gaat (((-; want Deel 2 (snap je em nog? ) was natuurlijk fantastisch en dat schept verwachtingen.

Ik heb vandaag wat met 1 en 2. Ik had een kaartje voor de Aerobus naar Lissabon centrum (dankzij één van de vele spam mailtjes van Booking). Boek hier alvast je transfer naar je hotel... Aerobus Linea 1.

Prima voor € 3,60 krijg je een bus zonder vering en een digitale chauffeur. Volgas of Vol remmen, schiet lekker op.

Alleen ik zit in Linea 1, pak een foldertje en zie de halte die ik moet hebben bij Linea 2.

Hop snel eruit en even vragen... the lines have changed. Oef anders had ik aan de andere kant van Lissabon gezeten.

Leuk Urban hotelletje geboekt... niet ver van de bus halte... op de platte kaart... blijkt bij de Mirador op het hoogste punt van Lissabon te liggen en een hele klim bij 25C en regen (dus ultra vochtig). Ben nog geeneens begonnen en nu alweer drijfnat van het zweet. Maar het is het waard, super leuk hotelletje en restaurantje.

En om maar in stijl te starten... koffie met chocolade taart als toetje. Jaja ik weet het, je was toch gestopt met eten, ehhh snoepen. Ja maar het bleek vorige keer dat de chocolade muffin van Starbucks Schiphol ook kon (((-;

Morgen dan eindelijk Dag 01 (15)... ik ben benieuwd.


  • 04 Juni 2019 - 18:15

    Yvonne:

    Ook al is het oefenen er een beetje bij in geschoten dit jaar, ik weet zeker dat je de eindstreep gaat halen.
    Heel veel succes morgen met de 1e dag. Geniet!

  • 05 Juni 2019 - 03:42

    Harry:

    Zolang je de zon in de rug houdt is het goed! Stoppen met snoepen?? Deze weken even alleen doen waar je zin in hebt. Dus heeeel veel chocolade zoals een goede pelgrim betaamt.

  • 05 Juni 2019 - 06:03

    Marjan:

    Succes en vooral plezier en een mooie tocht gewenst, Pim! Ik kijk uit naar je verhalen.

  • 05 Juni 2019 - 18:31

    Paul Sepp :

    Geniet van je trip,en volgen jouw avonturen met plezier

  • 06 Juni 2019 - 08:39

    Raymond:

    Je leeft al weken op water en pindakaas, 1 dag vakantie en de koffie met taart vliegt er weer "aan". Moet je er allemaal weer aflopen Pim. Ik las bij verslag van Dag 01 al dat dat aardig gelukt was, 45 km!!!! Dat fiets is niet eens op 1 dag. Go for it man, ennuh leuke verslagen weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 9067

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 18 Juni 2016

Caminho de Portugués

Landen bezocht: