Dag 04 (17) Santarém - Golegã / Inhaalrace - Reisverslag uit Golegã, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu Dag 04 (17) Santarém - Golegã / Inhaalrace - Reisverslag uit Golegã, Portugal van Pim - WaarBenJij.nu

Dag 04 (17) Santarém - Golegã / Inhaalrace

Blijf op de hoogte en volg Pim

08 Juni 2019 | Portugal, Golegã

Santarèm uit gaat goed tot een splitsing. Links of rechts, soort van geverfde pijl zegt links, route zegt rechts. Een man met een leuk klein hondje zegt, kan allebei. Tenminste dat dacht ik te begrijpen. Ok dan kies ik rechts met het hondje mee. Het is een soort stadswal... dit gaat niet goed. Hier kom je nooit naar beneden. Route App zegt toch dat je hier naar beneden kan.

Inderdaad, hier is een half overwoekerde betonnen trap met enorme afstap. Geen zin om terug te lopen maar de pijl en dus maar voorzichting (rugzak...) naar beneden.

Eindelijk beneden ben ik nog niet beneden... Hoe kom je hier 5 meter lager terecht dan?! Met een ladder... ok voorzichtig dan maar en ik had natuurlijk de pijl moeten volgen. Later blijkt af en toe ook dat de, buiten de stad weer prima aangegeven, route afwijkt van de track op de kaart. Oude route wellicht, je download zoiets maar er staat niet bij hoe actueel dat is. Altijd pijltjes volgen dus, ook als die minder "echt" zijn.

Vandaag wel veel (is 6 veel? ) Peregrinos gezien. Ik haal ze allemaal in... Zijn dat die twee Aziatische dames weer? Hoe komen die nou voor mij? Vroeg vertrokken zeker... nou is dat in een Albergue makkelijker dan deze nep Peregrino in een hotel met ontbijt vanaf 08:00 uur.

Het wel de vraag of inhallen wel zo handig is. Ik zie ze zitten onder een boom, ik zie ze met schoenen uit, ik zie ze mooizaam vooruit komen. Ik denk dan, doorlopen want na stoppen voelt het 10x zo erg en van langzaam lopen gaat het niet minder zeer doen, het duurt alleen langer.

Maar goed, mijn voeten vallen er aan het eind van de dag ook bijna vanaf. Ik weet nu ook wat blaren zijn en doen... Vandaag weer 35 km. Bij 25 begint het, bij 30 wordt het irritant en 35 is te veel. De laatste 5 km weer langs een kaarsrechte autoweg. Je kan zelf wel uitrekenen hoelang dat lopen is.

Wat wel weer leuk is dat mensen zo af en toe toeteren en zwaaien en zelfs "Bom Caminho" (of iets van die strekking) roepen.

Morgen naar Tomar... zou onder de 30 moeten blijven... ik hoop het. De afstanden Caminho Portugues Deel 1 zijn toch behoorlijk langer dan Deel 2. Maar goed dat wist ik (((-;


  • 08 Juni 2019 - 19:34

    Marianne:

    Ai blaren ☹

  • 09 Juni 2019 - 04:24

    Yvonne:

    Jeetje Pim, je maakt wat mee daar. Nog aan het abseilen geweest ook haha.
    Wel heel vervelend dat je zo'n last hebt van je voeten. Ik hebt respect voor je dat je zo doorzet. Bikkel!

  • 09 Juni 2019 - 04:50

    Linda:

    Succes vandaag maar weer en hopelijk blijf je onder de 30 zodat het niet irritant wordt!
    Je bent een echte avonturier

  • 09 Juni 2019 - 07:39

    Kalindi:

    Hallo Pim,

    Leuk dat we zo je avonturen kunnen bijhouden. Ik vind het stoer van je hoor! En wat een lange afstanden loop je zo op een dag. Dolf is nog aan het bijkomen van een blaar van vorige week. Toen hebben we ruim 25 km gelopen. Dat is normaal geen probleem, maar soms kan het ff verkeerd uitpakken. Heel veel succes en plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 9068

Voorgaande reizen:

02 Juni 2016 - 18 Juni 2016

Caminho de Portugués

Landen bezocht: